TRENDY W E-COMMERCE

W obliczu pandemii znaczna część handlu i usług przeniosła się do świata cyfrowego. Dzięki temu trendy e-commerce bardzo się rozwinęły a jest to efektem zmieniającego się świata. Istnieje duża szansa, że świat nie wróci już do czasów sprzed pandemii, co wpływa na to, że sklepy pozostaną tylko w sferze cyfrowej i nie będą wznawiać swojej działalności stacjonarnej. Dzisiejsze realia wymagają kreatywnych rozwiązań. Jakie trendy będą kluczowe w e-commerce?

  1. CUSTOMER JOURNEY MAPPING

Chodzi o odtworzenie procesu, którego doświadczają użytkownicy produktów i usług wraz z analizą poszczególnych aktywności w celu ich poprawy. Od samego produktu najważniejsze jest wrażenie klientów z marką, ponieważ jeżeli mają oni skłonności wydać więcej pieniędzy jeżeli mają pozytywne skojarzenia z marką. Customer Journey pomaga zrozumieć kiedy i dlaczego klienci wracają do firmy i jakie emocje im przy tym towarzyszą. Ważne dla klienta jest pierwsze wrażenie o firmie, zapoznanie się z nią, rozwój na etapie nawiązania współpracy, nabycie przedmiotu i umocnienie podczas obsługi posprzedażowej. Customer Journey pozwala firmie:

  • Lepiej zarządzać budżetem marketingowym
  • Zrozumieć potrzeby i niechęci klientów
  • Zaangażować pracowników
  • OMNIKANAŁOWOŚĆ

Jest to dotarcie do klienta i jednocześnie skuteczna komunikacja, aby dostarczyć podobnych wrażeń zakupowych na każdym z kanałów dotarcia.  Należy uprościć i przyspieszyć proces zakupowy, aby był on łatwy, przyjemny i wygodny z każdego miejsca i o każdej porze.

  • ROZWÓJ TECHNOLOGII AUGMENTED REALITY

Ze względu na to, że w sferze cyfrowej użytkownik nie ma możliwości przymiarki danego produktu wielu sprzedawców zdecydowało się na wprowadzenie rozszerzonej rzeczywistości. Umożliwia to wirtualne przymiarki. Będziemy mogli zobaczyć jak wyglądamy w danej bluzce, czy też czy dane meble pasują do naszego mieszkania. Aktualnie jest to bardzo ważny czynnik dla klientów. 

  • E-GROCERY

Handel artykułami spożywczymi stale zyskuje na popularności. Projekt digitalizacji i cyfryzacji dotyczy już nie tylko gigantów, ale także lokalnych sklepików. Coraz więcej ludzi decyduje się na zamawianie jedzenia prosto do domu, dlatego strony również są do tego coraz lepiej przystosowane.

Related Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *