W obliczu pandemii znaczna część handlu i usług przeniosła się do świata cyfrowego. Dzięki temu trendy e-commerce bardzo się rozwinęły a jest to efektem zmieniającego się świata. Istnieje duża szansa, że świat nie wróci już do czasów sprzed pandemii, co wpływa na to, że sklepy pozostaną tylko w sferze cyfrowej i nie będą wznawiać swojej działalności stacjonarnej. Dzisiejsze realia wymagają kreatywnych rozwiązań. Jakie trendy będą kluczowe w e-commerce?
- CUSTOMER JOURNEY MAPPING
Chodzi o odtworzenie procesu, którego doświadczają użytkownicy produktów i usług wraz z analizą poszczególnych aktywności w celu ich poprawy. Od samego produktu najważniejsze jest wrażenie klientów z marką, ponieważ jeżeli mają oni skłonności wydać więcej pieniędzy jeżeli mają pozytywne skojarzenia z marką. Customer Journey pomaga zrozumieć kiedy i dlaczego klienci wracają do firmy i jakie emocje im przy tym towarzyszą. Ważne dla klienta jest pierwsze wrażenie o firmie, zapoznanie się z nią, rozwój na etapie nawiązania współpracy, nabycie przedmiotu i umocnienie podczas obsługi posprzedażowej. Customer Journey pozwala firmie:
- Lepiej zarządzać budżetem marketingowym
- Zrozumieć potrzeby i niechęci klientów
- Zaangażować pracowników
- OMNIKANAŁOWOŚĆ
Jest to dotarcie do klienta i jednocześnie skuteczna komunikacja, aby dostarczyć podobnych wrażeń zakupowych na każdym z kanałów dotarcia. Należy uprościć i przyspieszyć proces zakupowy, aby był on łatwy, przyjemny i wygodny z każdego miejsca i o każdej porze.
- ROZWÓJ TECHNOLOGII AUGMENTED REALITY
Ze względu na to, że w sferze cyfrowej użytkownik nie ma możliwości przymiarki danego produktu wielu sprzedawców zdecydowało się na wprowadzenie rozszerzonej rzeczywistości. Umożliwia to wirtualne przymiarki. Będziemy mogli zobaczyć jak wyglądamy w danej bluzce, czy też czy dane meble pasują do naszego mieszkania. Aktualnie jest to bardzo ważny czynnik dla klientów.
- E-GROCERY
Handel artykułami spożywczymi stale zyskuje na popularności. Projekt digitalizacji i cyfryzacji dotyczy już nie tylko gigantów, ale także lokalnych sklepików. Coraz więcej ludzi decyduje się na zamawianie jedzenia prosto do domu, dlatego strony również są do tego coraz lepiej przystosowane.