Optymalizacja stron internetowych niesie za sobą szereg korzyści. Im bardziej strona jest widoczna w wyszukiwarce Google tym bardziej realne jest nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem. Trudno jednak ukryć, że podczas optymalizacji łatwo można popełnić błąd. Czego należy unikać?
- KOPIOWANIA TREŚCI
Pamiętaj, że aby stworzyć oryginalny tekst musisz unikać kopiowania treści od innych. Tworzenie tekstów to zadanie twórcze i czasochłonne, jednak włożony w nie wysiłek z pewnością się opłaca. Kopiowanie treści i umieszczanie ich w obrębie własnej witryny może zdecydowanie zaszkodzić. Z pewnością obniży to pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
- ZAMIESZCZANIE NIEDZIAŁAJĄCYCH LINKÓW
Jeżeli zamieszczasz linki, które po kliknięciu nie działają popełniasz duży błąd. Z pewnością zniechęci to użytkownika i nie będzie miał on ochoty dłużej przebywać na naszej stronie. Analizuj sytuację na bieżąco i dbaj o to, aby niedziałające linki były usuwane.
- BRAK DOSTOSOWANIA STRONY DO URZĄDZEŃ MOBILNYCH
Pamiętaj, że wielu użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych i to właśnie z ich poziomu przegląda strony internetowe. Brak responsywnej strony internetowej jest bardzo dużym błędem. Użytkownik z pewnością nie będzie miał ochoty włączać komputera tylko po to, aby zobaczyć co mamy do zaoferowania. Co za tym idzie, automatycznie tracimy potencjalnego klienta.
- PRZESADNA OPTYMALIZACJA
Na pozycję naszej witryny w wynikach wyszukiwania wpływa zarówno niedostateczna, ale także nadmierna optymalizacja. Jeżeli nasycimy naszą stronę nadmierną liczbą słów kluczowych będzie ona wyglądała nienaturalnie i nie będzie obiektem chętnie odwiedzanym przez użytkowników. Wystrzegajmy się umieszczania słów kluczowych w nagłówkach, meta znacznikach, a także w treściach strony internetowej.
- ŹLE WYKONANE LINKOWANIE ZEWNĘTRZNE
Linkowanie wewnętrzne może ułatwić dostęp do poszczególnych zasobów strony zarówno internautom jak i robotom. Jeżeli strony nie są ze sobą połączone to użytkownicy i boty nie będą mogli do nich dotrzeć.